Freitag, 1. Juli 2016

Lass dich feiern

Vor ein paar Wochen hat die liebe Nina von Engelchens Bastelstube ein paar andere begeisterte Stemplerinnen und mich zu sich nach Hause eingeladen, und wir haben alle zusammen einen wunderbaren Tag verbracht. Seitdem chatten wir öfter miteinander und kürzlich kam die Idee zu einer kleinen privaten Challenge zwischen uns auf. Die Vorgabe war das Stempelset "Flaschenpost" von Create A Smile Stamps sowie eine Schablone zu nutzen. Den letzten Teil der Aufgabe habe ich sträflicherweise vergessen, außerdem hat sich durch den Grußtext noch ein zweites CAS-Set auf meine Karte geschmuggelt. Ich hoffe, meine Mitstreiterinnen werden es mir verzeihen.
A few weeks ago Nina from Engelchens Bastelstube invited some other stampers and me to come around for a fun card crop and we spent a wonderful day at her home. Since that day we're chatting regularly, and recently one of the girls suggested a little challenge among the five of us. We agreed to create a card using Create A Smile Stamps' "Message in a Bottle" set and a stencil. Unfortunately, I forgot about the stencil and I even took my greeting from another CAS set. I hope my fellow crafters will excuse these faux pas. So sorry, girls!


Für meine Karte habe ich die Flasche aus dem Create A Smile-Set fünf mal auf ultraglattem Exacompta-Papier gestempelt, mit verschiedenfarbigen Distress Inks gewischt und mit Wasser bespritzt. Dann habe ich die Flaschen ausgeschnitten und weil die Schraubverschlüsse so nackt wirkten, habe ich sie mit Copics nachkoloriert. Der Hintergrund ist ebenfalls mit Distress Inks gewischt. Aufgeklebt habe ich die Flaschen mithilfe unterschiedlich dicker 3d-Pads in mehreren Ebenen, was man, wie ich hoffe, auf dem zweiten Bild ganz gut erkennen kann.
For my card I stamped the bottle from the CAS set five times onto extremely smooth Exacompta cardstock, sponged them with various Distress Ink colors adn spritzed tehm with water. After that I fuzzy cut them and colored the screw tops with Copics because they looked so naked to me. The background is again colored with Distress Inks. I adhered the bottles using foam tape in varying widths to create different layers, which - hopefully - you can see on the second image below.


Wenn ihr jetzt wissen möchtet, was sich die anderen Mädels zu unserer kleinen Challenge haben einfallen lassen, dann schaut doch einfach mal bei ihnen vorbei:
And if you now want to know what the other girls created inspired by our little challenge, just have a look at their online spaces:



Challenges:
Virginia's View Challenge: #22 - All about colors 














Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Anything Goes
Addicted to Stamps and More: Photo Inspiration / Birthday














Create A Smile Stamps: Birthday









Stempel | stamps: Create A Smile Stamps "Flaschenpost | Message in A Bottle", "Weil du toll bist"
Stempelkissen | inks: My Favorite Things Hybrid Ink "Black Licorice", Versafine
Farben | colors: Distress Inks, Copics
Papier | cardstock: Exacompta Karteikarte, Folio Fotokarton
Stanzen | dies: My Favorite Things "Wonky Stitched Rectangle"
Sonstiges | other: Pretty Pink Posh "Sparkling Clear Sequins", weißes Embossingpulver | white embossing powder

Kommentare:

  1. Fabulous! Love these fizzy bottles!

    AntwortenLöschen
  2. Those colors. Those splatters. The sentiment is FABULOUS. Makes me want to try to recreate this.

    AntwortenLöschen
  3. Such a fun card, Sonja! I love how you colored the bottles, and your background really makes them pop! Fabulous take on the inspiration photo, too! So happy you played along with us this week at ATSM!

    AntwortenLöschen
  4. Fab card,Sonja...LOVE your design with the bottles and amazing color combo...great idea using distress inks and water to make bobbles ...thank you for joining us at ATSM....Željka DT

    AntwortenLöschen
  5. Fabulous card Sonja! The colours are so lovely and vibrant and your sponging looks wonderful.
    Thanks for joining us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge
    Mandy xx

    AntwortenLöschen
  6. What's not to love!? The colors, shading and sequin..down to the little droplets of water are spot on! Das habe Ich lieb! Thanks so much for playing Virginia’s View “All about Colors” Challenge! FABULOUS!

    AntwortenLöschen
  7. Congrats on your Top 10 at Virginia's View!

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.